تازه های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹

لینکدین اینستاگرام تلگرام

هر ساله با پیشرفت روندهای دیجیتالی ، بازاریاب ها همیشه باید از تغییرات جدید دیجیتال مارکتینگ آگاه باشند تا بتوانند به راحتی با فن آوری های نو سازگار شوند .به دلیل اینکه در بازار بمانند و به فعالیت خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ ادامه دهند. ا

ین امر به آنها کمک می کند تا از مزیت رقابتی برخوردار شوند و بتوانند روشهای جدیدی را برای رشد مشاغل خود ، تولید رهبری و بهبود روابط با مشتریان موجود خود ایجاد کنند.

وضعیت دیجیتال مارکتینگ در سال جدید

سال ۲۰۱۸ سال افزایش واقعیت افزوده ، محتوای ویدیویی ، جستجوی صوتی و بازاریابی تأثیرگذار بوده است … و اکنون که در سال ۲۰۱۹ هستیم ، ممکن است از خود بپرسید “در سال جدید چه چیزی میشه؟کار من امسال چطوره؟ آیا جایگاهی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارم؟ وضعیت رقباء من در زمینه دیجیتال مارکتینگ امسال چگونه است ؟”


برای کمک به شما در تعیین مسیر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ ، ما چند روند بازاریابی دیجیتالی را ذکر کرده ایم که می توانید از آنها برای بهبود استراتژی بازاریابی و رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنید.

تاثیر جستوجوی صوتی در دیجیتال مارکتینگ
Voice Search

جستجوی صوتی بدون شک در سال های آینده محبوبیت خود را در دیجیتال مارکتینگ افزایش می دهد. تا سال ۲۰۲۰ ، ۵۰٪ از تمام نمایش داده ها مطابق Comscore مبتنی بر صدا خواهد بود.

به طور عمده دو نوع جستجوی صوتی وجود دارد: مواردی که توسط بلندگوهای هوشمند مانند Amazon’s Alexa ، Apple Homepod ، Google Home و Microsoft Cortana انجام می شود که به کاربران پاسخ صوتی میدهند تا سوالات خود و مواردی که در آن مشکل دارند را از این طریق حل کنند. همچنین تلفن های هوشمندی مانند Google که نتایج جستجو را به صورت کتبی نمایش می دهند.

Voice Search در بازاریابی

برندها و شرکتهای برتر در حال فکر کردن در مورد چگونگی تحقق وعده های خود با استفاده از دستگاه های دارای صدای فعال هستند زیرا مقرون به صرفه هستند و قابلیت های بیشتری را نسبت به گذشته ارائه می دهند در حالی که تعداد زیادی بازدید کننده برای ارتباط با این برند ها از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

مشاغل نیز باید تلاش های خود را در زمینه استفاده از بهینه سازی موتور صوتی متمرکز کنند.

بازاریابان برای ایجاد محتوا متناسب باید از SEO طبیعی استفاده کنند. این امر باعث می شود که آنها به فکر بیفتندتا ببینند مخاطب مورد نظرشان در نمایش داده های صوتی خود از چه چیزی استفاده می کند و همچنین بر کلمات کلیدی تمرکز می کنند زیرا جستجوگرها هنگام پرسیدن سؤال احتمالاً با جملات خاص تری رو به رو هستند.

به عنوان مثال ، در سؤال یک خریدار ممکن است اطلاعاتی درباره زمان ، قیمت ، مکان و سایر جزئیات را که برای پرس و جوهای کتبی سنگین به نظر می رسند ، را از جستوجوی صوتی بخواهد.
در نتیجه ، بازاریابان می توانند از این فرصتها برای ارائه محتوای هدفمندتر و خاص استفاده کنند که منجر به افزایش نرخ کلیک آنها می شود.

 

چت در دیجیتال مارکتینگ
(Smarter chat)

چت در چند سال اخیر رو به افزایش است و در سال ۲۰۱۹ همچنان ادامه دارد. براساس تحقیقات ، ۴۵٪ از کاربران نهایی ترجیح می دهند از Chatbots به عنوان وسیله اصلی ارتباط در خدمات به مشتریان استفاده کنند.

Chatbot  یک برنامه کامپیوتری است که از هوش مصنوعی برای تقلید از مکالمات انسانی یا از طریق  متن یا صدا استفاده می کند. همچنین در سرویسهای خدمات مشتری مستقر می شود و معمولاً به عنوان یک دستیار آنلاین برای خرید است که در اصل یک تکنولوژی است که به سرعت در حال رشد می باشد و قابلیت های آن در حال افزایش است.

Chatbots نقش اساسی در بهبود تجربه مشتری دارد و به بازاریابان این امکان را می دهد تا با مخاطبان خود بهتر تعامل کنند – بدون اینکه واقعاً کار زیادی انجام دهند. آنها در زمان سؤال برای درک مشکل واقعی ، به کاربر ، پشتیبانی اختصاصی و تعامل فعال را ارائه می دهند.

 

دیجیتال مارکتینگ
chatbot-papra

 

مثال chatbot

به عنوان مثال ، بازدید کننده ای که در یک وب سایت در حال فرود است از طریق chatbot با او تماس گرفته می شود و از وی خواسته می شود که از ما کمک بخواهد تا اطلاعات بیشتری درباره محصول کسب کند. اگر او گزینه اول را انتخاب کند ، برای کمک به یک نماینده ارجاع می شود و در صورت انتخاب گزینه دوم ، از وی یک سری سؤالات خودکار پرسیده میشود تا به صفحه وبلاگ یا سؤالات متداول آنها هدایت شود.

یکی دیگر از روند رو به رشد پیام های تجاری whatsapp است که طبق آمار Statista به یکی از پرکاربردترین برنامه های پیام رسانی در سراسر جهان تبدیل شده است. علاوه بر این ، دیگر به استفاده شخصی محدود نمی شود و مشاغل روزانه از این برنامه برای فعالیتهای روزانه خود استفاده می کنند.

 

بازار یابی میکرو لحظه ها در دیجیتال مارکتینگ
(Micro-Moments)

اصطلاح جدیدی که در فضای بازاریابی دیجیتال رواج پیدا کرده «Micro Moments» یا « بازاریابی لحظه » است. مایکرومومنت ها یا لحظات کوتاه به زمان هایی از طول روز گفته می شود که مصرف کننده با هدف وقت گذرانی یا چک کردن چیزی موبایل خود را بر می دارد.

به این ترتیب برند ها می توانند اعلان یا آگهی مناسب خود را برای مصرف کننده ی مورد نظر بفرستند.

از آنجا که کاربران بیشتری مشغول پردازش فعالیت های آنلاین خود با استفاده از تلفن های هوشمند خود هستند ، بازاریابان برای جلب توجه مخاطبان خود و انجام تصمیمات فوری خود ، همچنان از میکرو لحظه ها استفاده می کنند.

این میکرو لحظه‌ها به دسته‌های زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

• می‌خواهم بدانم… • می‌خواهم بروم به… • می‌خواهم انجام دهم…

هر زمان که مشتری چیزی را جستجو کند ، به دنبال یک فروشگاه در نزدیکی باشد ، می خواهد یک کار را نهایی کند یا خرید کند ، بازاریابان می توانند از این نوع میکرو لحظه ها استفاده کنند تا محتوای و تبلیغات هدفمند ایجاد کنند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دیجیتال مارکتینگ
AI and Machine Learning

هوش مصنوعی ، خودکارسازی رفتار هوشمندانه توسط ماشین است یا به زبان ساده‌تر می‌توان آن را تقلید یک ماشین از رفتار هوشمندانه‌ی انسان دانست.

امروزه رهبران جهانی مانند آمازون ، مایکروسافت و گوگل منابع خود را در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گسترش می دهند و این روند از بین نمی رود بلکه روز به روز گسترده تر میشود.

هوش مصنوعی به بازاریاب ها اجازه می دهد تا بر اساس داده های جمع آوری شده ، الگوهای احتمالی مشتریان آینده خود را پیش بینی کنند. با استفاده از این داده ها ، بازاریاب ها می توانند چگونگی تعامل بهتر با خریداران فعال خود را با استفاده از کانالهای مختلف مانند ایمیل مستقیم ، فروشندگی یا تبلیغات دیجیتال مشخص کنند.

کاربرد

کاربرد AI در صنایع

صنایع مختلفی مانند غذا و نوشیدنی ، تجارت الکترونیک ، علوم زندگی و مراقبت های بهداشتی استفاده از AI را آغاز کرده اند. به عنوان مثال ، بسیاری از فروشندگان مواد غذایی از داده های بزرگی برای تعیین بهترین زمان تحویل محصولات خود استفاده می کنند.

این کار با جمع آوری داده ها از منابع مختلف مانند هوا ، ترافیک جاده و درجه حرارت انجام می شود … علاوه بر این ، داده های بزرگ می توانند به تعیین تأثیر همه این عوامل بر کیفیت مواد غذایی کمک کنند.

دیجیتال مارکتینگ
AI



در صنعت تجارت الکترونیک ، ۸۶٪ از مشتریان می گویند شخصی سازی نقش مهمی در تصمیمات خرید آنها دارد. شرکت های تجارت الکترونیکی از داده های بزرگ برای پیش بینی جمعیت و رفتارهای خریداران خود استفاده می کنند تا تجربیات شخصی تری از جمله ارسال تخفیف های سفارشی یا ایمیل های مجدد را ایجاد کنند.

به طور مثال دیجی کالا هم از این روش استفاده میکند و سعی بر رفتار شناسی کابران دارد تا به فروش بالاتری دست یابد.

به گفته کارشناسان فن آوری ، انتظار می رود هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سال های آینده در مناطق مختلف نفوذ کنند که بر مشاغل مانند بانکداری ، امور مالی ، حسابداری و حتی مشاغل فکری مانند تدریس تأثیر بگذارد.

چشم انداز شرکت پاپرا هم این است که تا آینده ای نزدیک ،بتواند با هوش مصنوعی در زمینه هوشمند سازی دیجیتال مارکتینگ و امنیت شبکه ، خدماتی را به کاربران عزیز ارائه کند.

برای ارزیابی این پست کلیک کنید!
[Total: 1 Average: 1]

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن این فیلد ضروری است *